NAJNOVŠIE NOVINKY

Nový motor Revolution Max 1250

Nový motor Revolution Max 1250

Modely Harley-Davidson® Pan America ™ 1250 a Pan America ™ 1250 Special sú poháňané úplne novým motorom Revolution® Max 1250, kvapalinou chladeným V-Twinom. Ponúka flexibilný a podmanivý výkon so širokým výkonovým pásmom, ktoré rastie spolu s vysokými otáčkami a stúpa až do červeného pásma. Motor Revolution Max 1250 bol špeciálne vyladený tak, aby poskytoval optimálne výkonové charakteristiky pre modely Pan America 1250 a Pan America 1250 Special s dôrazom na plynulý prenos krútiaceho momentu v nízkych otáčkach a perfektné dávkovanie plynu pre jazdu v teréne. 

“Spoločnosť Harley-Davidson vždy vyznávala technologický pokrok pri rešpektovaní dedičstva našej značky, vrátane motorov, ktoré jazdcovi ponúkajú reálny výkon pre reálny život,” povedal hlavný inžinier Harley-Davidson Alex Bozmoski. “Revolution Max 1250 stelesňuje čistý a pokrokový dizajn, ktorý vďaka spoľahlivosti, efektivite a vzrušujúcemu výkonu dovezie jazdca modelu Pan America k novým obzorom.”

Zameranie na výkon a redukciu hmotnosti bolo jedným z hlavných cieľov pri vývoji motocykla a motora a viedlo k cielenej voľbe materiálov a optimalizácii komponentov. Aby sa minimalizovala celková hmotnosť motocykla, je motor integrovaný ako nosný prvok rámu. Použitie ľahkých materiálov pomáha dosiahnúť skvelý pomer výkonu k hmotnosti. Motor Revolution Max 1250 sa vyrába v továrni Harley-Davidson Pilgrim Road Powertrain Operations vo Wisconsine.

Motor Revolution® Max 1250
Zdvihový objem: 1250 ccm
Vŕtanie x zdvih: 105 mm x 72 mm
Výkon: 150 koní
Maximálny krútiaci moment: 127 Nm
Maximálne otáčky: 9500
Kompresný pomer: 13: 1


Technické vlastnosti motora Revolution® Max 1250

Konštrukcia V-Twin

  • Konštrukcia motora V-Twin umožňuje úzký profil hnacieho ústrojenstva, ktorý centralizuje hmotnosť pre zlepšenie rovnováhy a ovládateľnosti, a zároveň poskytuje dostatok priestoru pre nohy jazdca.
  • 60° uhol oboch valcov udržuje motor kompaktný a zároveň poskytuje priestor medzi valcami pre duálne škrtiace klapky s dolným smerovaním, ktoré maximalizujú prúdenie vzduchu a zvyšujú výkon.


Optimalizovaný dizajn pre nízku hmotnosť
Zníženie hmotnosti hnacieho ústrojenstva prispieva k zníženiu hmotnosti motocykla - nízka váha môže zlepšiť všetky aspekty výkonu motocykla: spotrebu, zrýchlenie, ovládateľnosť a brzdenie.

  • Použitie analýzy FEA (Finite Element Analysis) a pokročilých techník optimalizácie návrhu minimalizovalo hmotnosť materiálu v liatych a lisovaných súčastiach. Počas navrhovacej fázy bol napríklad v snahe odľahčiť tieto komponenty odstránený nadbytočný materiál zo štartéra a hnacích kolies vačkového hriadeľa. 
  • Jednoliate hliníkové valce s galvanickým povrchom z karbidu kremíka na báze nikla.
  • Kryty váhadiel, kryty vačkových váhadiel a primárne kryty sú z ľahkého horčíka.


Pohonná jednotka ako nosná časť rámu
Pohonná jednotka Revolution Max 1250 je konstrukčnou súčasťou podvozku.

  • Motor plní dve funkcie – dodává výkon a pôsobí ako nosná časť rámu.
  • Odstránenie tradičného rámu výrazne znižuje hmotnosť motocykla a vedie k veľmi tuhému podvozku.
  • Predný rámový prvok, stredný rámový prvok a zadná časť sú prišrubované priamo k hnaciemu ústrojenstvu.
  • Pohonná jednotka je navrhnutá tak, aby bola silná a veľmi tuhá a aby mohla účinne fungovať ako súčasť podvozku.
  • Jazdec dostáva optimalizovaný výkon vďaka výraznej úspore hmotnosti, tuhému podvozku a centralizácii hmotnosti. 


Chladenie kvapalinou
Teplo je nepriateľom pohodlia jazdca. Kvapalinové chladenie motora udržuje stabilnú a riadenú teplotu motora a oleja pre optimálny výkon podľa okolitého prostredia alebo štýlu jazdy.

  • Výkon hnacieho ústrojenstva je zvýšený vďaka minimálnym toleranciám, ktoré sú možné vďaka riadeniu teploty motora (dochádza k menšiemu rozťahovaniu a zmršťovaniu kovových dielov).
  • Podmanivý zvuk motora a výfukového systému, pretože hluk z vnútorných zdrojov motora je obmedzený kvapalinovým chladeným.
  • Motorový olej je tiež chladený kvapalinou, čo zaisťuje zachovanie výkonu a životnosti motorového oleja v náročných podmienkach.
  • Chladiaci systém je navrhnutý tak, aby dobre vyzeral, ľahko sa udržiaval a bol odolný.
  • Čerpadlo chladiacej kvapaliny je umiestnené vo vnútri a je vybavené vysoko výkonnými ložiskami a tesnením pre predĺženie servisného intervalu.
  • Vstupy a výstupy chladiacej kvapaliny sú integrované do komplexného odliatku krytu statora, aby sa znížila hmotnosť a zmenšila šírka hnacieho ústrojenstva.
  • Vypúšťacia zátka chladiacej kvapaliny je zapustená a chránená stúpačkou, aby sa obmedzila možnosť poškodenia pri jazde v teréne.


Čapy ojnice na klikovom hriadeli
Dva čapy ojnice klikového hriadeľa sú predsunuté o 30 stupňov. Harley-Davidson tak využil svoje bohaté skúsenosti z pretekov vo flat tracku pre vývoj časovania motora Revolution® Max 1250.

  • 30stupňový posun vytvára 90stupňovú sekvenciu zapaľovania, ktorá produkuje plynulý prísun výkonu, predovšetkým vo vyšších otáčkach.
  • Valce sú mierne odsadené, aby bolo dosť miesta pre kľukový hriadeľ, pričom je zadný valec umiestnený na kľukovej skriny na ľavej strane z pohľadu jazdca, čo zlepšuje ergonómiu.
  • Jazdec tak získa kontrolu a istotu, pretože 90stupňové zapaľovanie môže zlepšiť trakciu v niektorých jazdných situáciách mimo cesty.
  • 90stupňové zapaľovanie má zaujímavý a podmanivý zvuk.  


Kované hliníkové piesty
Koruny piestov sú prispôsobené pre precíznu kontrolu kompresného pomeru. Kompresný pomer 13:1 zlepšuje krútiaci moment motora pri všetkých otáčkach. Tento vysoký kompresný pomer  umožňujú pokročilé senzory detekcie klepania. Motor bude vyžadovať palivo vyššej kvality (91 oktánov), aby dosiahol maximálny výkon, ale bude fungovať aj s palivom s nižším oktánovým číslom a je chránený technológiou snímača klepania.

  • Dno piestu je skosené, takže pre inštaláciu nie je potrebný žiaden nástroj pre stlačenie piestového krúžku.
  • Plášť piestu má vrstvu s nízkym trením.
  • Piestové krúžky s nízkym pnutím znižujú trenie, čo zvyšuje výkon.
  • Horný krúžok je eloxovaný pre zvýšenie odolnosti.
  • Trysky chladenia oleja sú namierené na spodnú časť piestov, aby napomáhali odvádzaniu spaľovacieho tepla.


Hlavy valcov so štyrmi ventilmi

  • Štvorventilové hlavy valcov (dve sacie a dve výfukové) umožňujú najväčšiu možnú plochu ventilov.
  • Jazdec si môže užiť optimálny profil výkonu aj pre jazdu mimo cesty - silný krútiaci moment zdola s plynulým prechodom na maximálny výkon - pretože spaľovanie je optimalizované tak, aby odpovedalo požiadavkám na výkon a zdvihový objem motora.
  • Výfukové ventily sú plnené sodíkom, aby lepšie odvádzali teplo.
  • Zapustené priechody oleja vo vnútri hláv sú vytvorené komplexnou technikou liatia, čo znižuje hmotnosť, pretože hrúbka steny hláv je minimalizovaná.
  • Hlavy valcov sú odliate z vysokopevnej zliatiny hliníka triedy 354. Keďže hlavy fungujú ako montážny bod podvozku, sú navrhnuté tak, aby boli v tomto bode pružné, ale zároveň pevné v spaľovacej komore. To je čiastočne dosiahnuté cieleným tepelným spracovaním.


Rozvody DOHC
Motor Revolution Max 1250 je vybavený samostatnými vačkovými hriadeľmi pre sanie a výfuk pre každý valec.

  • Konštrukcia DOHC uľahčuje prevádzku vo vyšších otáčkach znížením zotrvačnosti ventilového rozvodu, čo prináša vyšší maximálny výkon.
  • Konštrukcia DOHC umožňuje nezávislé variabilné časovanie ventilov (VVT) na sacom a vyfukovacom vačku, optimalizované pre predný a zadný valec, to všetko za účelom rozšírenia výkonového pásma.
  • Špecifické vačkové profily sú vybrané tak, aby vytvárali tie najvhodnejšie výkonové charakteristiky.
  • Ložiská vačkového hriadeľa sú súčasťou reťazového kolesa pohonu, čo umožňuje demontáž vačkového hriadeľa pre účely servisu alebo pre budúce navýšenie výkonu bez demontáže rozvodov.
  • Vedenie hnacej reťaže vačkového hriadeľa a reťazové kolesá boli optimalizované pre čo najnižšiu hmotnosť. Napínač reťaze je namontovaný vo vnútri a obsahuje konštrukčné prvky, ktoré minimalizujú cvakanie pri štarte.


Hydraulické vymedzovače vôlí

  • Motor Revolution® Max 1250 je vybavený ovládaním ventilov a zdvíhadiel s hydraulickým vymedzovaním vôlí.
  • Táto konštrukcia zabezpečuje, že ventily a zdvíhadlá sú pri zmene tepla motora v neustálom kontakte.
  • Vďaka hydraulickým vymedzovačom je ventilový rozvod bezúdržbový, čo majiteľovi šetrí čas a náklady. Nie je nutné žiadne nastavovanie.
  • Táto konštrukcia prispieva k zníženiu nežiadúceho hluku na telo ventilu, najmä pri studených štartoch
  • Táto konštrukcia udržuje stály tlak na telo ventilu, čo umožnilo použiť agresívnejší profil vačkových hriadeľov a zvýšiť výkon.


Variabilné časovanie ventilov (VVT)
Motor Revolution Max 1250 je vybavený počítačom riadeným premenným časovaním ventilov (VVT) na vačkových hriadeľoch sania a výfuku.

  • Prostredníctvom počítačového ovládania VVT posúva alebo spomaľuje časovanie vačkového hriadeľa výfukových a vačkových hriadeľov nezávisle v potencionálnom rozsahu 40 stupňov otáčania kľukového hriadeľa.
  • VVT rozširuje celkové výkonové pásmo a zlepšuje riadenie krútiaceho momentu a účinnosť v porovnaní s rovnakým motorom s pevným časovaním ventilov. To umožňuje, aby rovnaký motor ponúkol ako perfektné vlastnosti pri jazde v nízkych otáčkach, takisto aj vzrušenie z rýchlosti vo vysokých otáčkach.
  • VVT môže znížiť spotrebu paliva a zvýšiť dojazd.
  • Časovací fázovač je umiestnený medzi reťazovým kolesom vačku a vačkovým hriadeľom a pomocou elektromagnetického piestu ovláda hydrauliku s portom, ktorá mení časovanie vačku.
  • Keď je motor vypnutý, VVT nastaví sacie vačky na maximálny útlm a výfukové vačky na maximálnu polohu, aby sa znížila kompresia pre ľahší štart.
  • Snímače polohy vačkového hriadeľa sú umiestnené v krytoch ventilov.


Duálne zapaľovanie sviečky
Motor Revolution Max 1250 je vybavený dvomi zapaľovacími sviečkami na valec.

  • Dvojité zapaľovanie sviečky zlepšuje zapaľovanie paliva v tomto valci so širokým vŕtaním.
  • Motor Revolution® Max 1250 je vybavený zapaľovacími sviečkami „dual side strap“, ktoré sú navrhnuté tak, aby lepšie zvládali vysoké teploty v spaľovacích komorách.


Duálne škrtiace klapky s dolným smerovaním
Samostatné telesá škrtiacej klapky sú umiestnené medzi valcami tak, aby vytvárali minimálne turbulencie a podporovali prúdenie vzduchu. 

  • Vysokorýchlostné prúdenie vzduchu do spaľovacej komory je optimalizované pre lepší výkon.
  • Dodávka paliva môže byť optimalizovaná individuálne pre každý valec, čo môže zlepšiť hospodárnosť a dojazd.
  • Stredové umiestnenie telies škrtiacej klapky umožňuje ideálnu pozíciu 11 litrového airboxu nad motorom. Kapacita sacej komory je optimalizovaná pre výkon motora.
  • Airbox je vytvarovaný tak, aby umožňoval použitie vyladených vstupov nad každou škrtiacou klapkou, ktoré využívajú zotrvačnosť k prúdeniu väčšieho množstva vzduchu do spaľovacej komory, čo môže zvýšiť výkon.
  • Airbox je vyrobený zo sklolaminátového materiálu s integrovanými vnútornými rebrami, ktoré pomáhajú potlačiť rezonanciu a tlmiť hluk pri saní. Vpredu umiestnené sanie pomáha smerovať tento hluk od jazdca. Vďaka tomu je tak lepšie počuť zvuk z výfuku.
  • Kruhová základňa umývateľného vzduchového filtra zabezpečuje optimálne zatesnenie airboxu.


Robustný systém mazania
Systém mazania motora je upravený tak, aby dobre fungoval aj v náročných podmienkach.

  • Motor je vybavený systémom suchej skrine, pričom olejová zberná nádrž je zabudovaná do odliatku kľukovej skrine pod všetkými rotujúcimi časťami. To zvyšuje výkon znížením nežiadúcej straty energie, ku ktorej dochádza, keď musí rotujúca časť prejsť olejovým kúpeľom.
  • Trojité odvodné čerpadlá oleja odvádzajú prebytočný olej z troch dutín motora - kľukovej skrine, dutiny satora a dutiny spojky. Jazdec získava optimálny výkon, pretože dochádza k zníženiu nežiadúcej straty výkonu, pretože vnútorné súčasti motora sa nemusia otáčať cez nadbytočný olej. 
  • Zásobník bráni spojke v prevzdušňovaní motorového oleja, čo by mohlo znížiť dodávku oleja.
  • Čerpadlo pre prívod oleja je vybavené veľkokapacitným sitom schopným filtrovať úlomky po celú dobu životnosti motocykla.
  • Olejové čerpadlo je navrhnuté tak, aby spôsobilo podtlak v kľukovej skrini, čo môže ďalej znižovať vnútorné trenie motora, pretože dochádza k ľahšiemu tlaku na piestne krúžky.
  • Dodávka oleja do hlavných ložísk a ojničných ložísk je zabezpečená stredom kľukového hriadeľa, čo umožňuje nízky tlak oleja (60-70 psi), ktorý znižuje nežiadúcu stratu výkonu pri vysokých otáčkach.


Plne vyvážená pohonná jednotka
Vnútorné vyvažovače eliminujú väčšinu vibrácií motora, aby zvýšili pohodlie jazdca a predĺžili životnosť motocykla.

  • Primárny vyvažovač: Tento špirálový vyvažovač poháňaný reťazou, umiestnený v kľukovej skrini obmedzuje primárne vibrácie vytvárané kľukovými čapmi, piestami a ojnicami a tiež „rolling couple” alebo nerovnováhou spôsobenou rozostupom valcov. 
  • Sekundárny vyvažovač: Malý vyvažovač umiestnený v hlave predného valca medzi vačkovými hriadeľmi dopĺňa primárny vyvažovač k ďalšiemu znižovaniu vibrácií.
  • Vyvažovače sú vyladené tak, aby udržiavali len toľko vibrácií, aby motocykel pôsobil „živým” dojmom. 
  • Vyváženie motora prispieva k zníženiu hmotnosti a zvýšeniu výkonu motocykla, pretože súčasti motora nemusia byť dimenzované na namáhanie veľkými vibráciami. 


Spojka a prevodovka
Revolution® Max je zjednotené hnacie ústrojenstvo, čo znamená, že motor a šesťstupňová prevodovka sú umiestnené v spoločnom tele. 

  • Spojka je mechanicky ovládaná lankom s veľkým priemerom pre plynulé, konzistentné uvoľnenie a minimálny odpor.  
  • Asistenčná funkcia spojky ponúka ľahší pocit na spojke pri zachovaní schopnosti prenášať plný krútiaci moment a silu na prevodovku. 
  • Spojka je vybavená ôsmimi trecími lamelami, ktoré zaisťujú stály záber pri maximálnom krútiacom momente po celú dobu životnosti spojky.  
  • Funkcia preklzu spojky umožňuje jazdcovi podraďovať bez nadmerného zvýšenia otáčok motora alebo zablokovania zadného kolesa.  
  • Aby sa minimalizoval hluk primárneho prevodu (NVH - Noise Vibration Harshness), bol navrhnutý tak, aby bola dosiahnutá optimálna rovnováha medzi kvalitou zvuku a výkonom. Špeciálne navrhnutý nožnicový prevod znižuje hluk vôle i záberu ozubeného kolesa.
  • Vyrovnávacie pružiny v primárnom prevode vyhladzujú pulzy krútiaceho momentu z kľukového hriadeľa skôr, než dosiahnu prevod, čo zaisťuje konzistentný prenos krútiaceho momentu. 
  • Šesťstupňová prevodovka je vybavená valčekovými ložiskami pre podporu radiaceho bubna a puzdrami radiacimi hriadele potiahnuté teflónom, aby sa minimalizovali straty trením a optimalizovala kvalita radenia.  
  • Vnútorné komponenty radenia sú odolné, ale tiež odľahčené, aby zlepšili kvalitu radenia a zrýchlenia a to vďaka minimalizácii strát energie v priebehu radenia. 
  • Polosuchá prevodovka znižuje nežiadúce straty energie a podporuje nízku spotrebu paliva, pretože ozubené kolesá sa neotáčajú v oleji. 


Sleduj príbeh Pan America na sociálnych sieťach:
https://www.instagram.com/hdpanamerica/
https://www.facebook.com/hdpanamerica