Harley-Davidson® Prešov
AGROKOM SERVIS s.r.o., Pod Kalváriou 40, 08001 Prešov
Najnovšie Novinky

Nový Nightster™ - symbol tvojej osobnosti

Nový Nightster™ - symbol tvojej osobnosti

Model Nightster™ 2022 prichádza s novou definíciou jazdy v štýle Sportster pre novú generáciu jazdcov.

„Nightster™ je symbol vyjadrenia a objavovania, ktorého základom je výkon,“ hovorí Jochen Zeitz, predseda predstavenstva, prezident
a generálny riaditeľ spoločnosti Harley-Davidson. „Nightster™ nadväzuje na 65ročné dedičstvo radu Sportster a je dokonalým základom pre kreativitu a personalizáciu. Ponúka skvelú platformu pre customizáciu a vyjadrenie vlastnej osobnosti pre nových aj budúcich jazdcov.“

Nový motor Revolution® Max 975T  

Srdcom modelu Nightster 2022 je nová pohonná jednotka Revolution® Max 975T. Jedná sa
o kvapalinou chladený 60stupňový V-Twin s plochou krivkou krútiaceho momentu v celom výkonnostnom pásme. Motor je naladený na silnú akceleráciu a robustný záťah v strednom pásme. Dĺžka a tvar sacieho traktu v kombinácii s objemom airboxu sú upravené pre maximálny príval výkonu vo všetkých pásmach otáčok motora. Optimálny priebeh motora zabezpečujú profily dvoch vačkových hriadeľov DOHC a variabilné časovanie na sacích ventiloch.

Technické údaje motora Revolution® Max 975T

·       Zdvihový objem 975 cm3

·       89 k (66 kW) pri 7500 ot/min

·       95 Nm krútiaceho momentu pri 5 000 ot/min 

·       97 mm vŕtanie x 66 mm zdvih

·       Kompresný pomer 12:1

Hydraulické nastavenie ventilových vôlí je zárukou tichého chodu, vďaka čomu zároveň nie sú nutné zložité a nákladné servisné práce. Vnútorné vyvažovacie prvky eliminujú väčšinu vibrácií motora, aby zvýšili pohodlie jazdca a predĺžili životnosť motocykla. Vyvažovacie prvky sú vyladené tak, aby ponechávali len toľko vibrácií, aby motocykel pôsobil „živým“ dojmom.

Perfektne ovládateľný výkon

Model Nightster™ kombinuje obratný, ľahký podvozok s výkonným motorom naladeným na silný výkon v stredných otáčkach. To predstavuje ideálnu kombináciu pre jazdu v mestskej premávke aj v zákrutách na vedľajších cestách. Centrálna poloha nožných ovládačov a nízko položené riadidlá umožňujú jazdcovi zaujať na motocykli pohodlnú pozíciu. Výška sedadla
v nezaťaženom stave je 705 mm. Nízka výška sedadla v kombinácii s úzkou stavbou umožňuje väčšine jazdcov isté došliapnutie na zem po zastavení. 

Pohonná jednotka Revolution® Max 975T je nosnou súčasťou rámu motocykla Nightster™.
To výrazne znižuje hmotnosť motocykla a zvyšuje pevnosť podvozku. Podsedadlová časť rámu je z ľahkého hliníka. Kyvná vidlica je zo zváraného  profilu s obdĺžnikovým prierezom, zhora sú k nej upevnené dvojité zadné tlmiče.  

Predné odpruženie tvorí 41mm konvenčná vidlica SHOWA® Dual Bending Valve, ktorá je zárukou výborných jazdných vlastností a trvalého kontaktu pneumatiky s povrchom vozovky. Zadné odpruženie je riešené dvoma vonkajšími tlmičmi s emulznou technológiou, vinutými pružinami a závitovým nastavením predpätia.

Bezpečnostné technológie Rider Safety Enhancements

Model Nightster je vybavený sadou technológií Rider Safety Enhancements* by Harley-Davidson, ktoré zabezpečujú, aby výkon motocykla vždy odpovedal dostupnej trakcii počas akcelerácie, spomaľovania a brzdenia. Použité systémy sú elektronické a využívajú najnovšie technológie riadenia bŕzd a pohonnej jednotky. 

Zahŕňajú tri hlavné prvky:
· Systém ABS (Antilock Braking System) je skonštruovaný tak, aby predchádzal zablokovaniu kolies pri brzdení a pomáhal jazdcovi mať motocykel pod kontrolou pri brzdení a v krízových situáciách pri jazde rovno. Systém ABS funguje nezávisle na prednej a zadnej brzde, zabezpečuje stále otáčanie kolies a zabráni nekontrolovanému zablokovaniu kolies.

· Systém kontroly trakcie (TCS) je navrhnutý tak, aby zabránil nadmernému pretáčaniu zadného kolesa pri akcelerácii. Systém TCS môže zvýšiť istotu jazdca pri zhoršenej priľnavosti pneumatík kvôli dažďu, nečakanej zmene povrchu vozovky alebo pri jazde na nespevnenej vozovke. Jazdec môže vypnúť systém TCS vo všetkých jazdných režimoch, keď motocykel stojí a je spustený motor.

·  Systém kontroly preklzu (DSCS) detekuje nadmerný šmyk zadného kolesa pri brzdení motorom a upraví krútiaci moment motora tak, aby rýchlosť otáčania zadného kolesa odpovedala rýchlosti voči vozovke a nedošlo k preklzu. Ten môže obvykle hroziť v situáciách, kedy jazdec náhle prudko podradí alebo zavrie plyn na mokrom či kĺzkom povrchu.


Voliteľné jazdné režimy 

 Model Nightster ponúka možnosť výberu jedného z jazdných režimov, ktoré elektronicky ovládajú výkonové charakteristiky motocykla a mieru intervencie zo strany asistenčných technológií. Každý režim sa skladá zo špecifickej kombinácie nastavenia nástupu výkonu, brzdenia motorom, systému ABS a systému TCS.

Jazdec môže pomocou tlačidla MODE na pravej rukoväti riadidiel zmeniť aktívny jazdný režim za jazdy aj po zastavení, s určitými výnimkami. Po výbere režimu sa na prístrojovom paneli zobrazí špeciálna ikona pre každý režim.

Režim Road je určený pre bežné každodenné jazdenie a poskytuje vyvážené vlastnosti. Tento režim ponúka menej agresívnu reakciu na rukoväť plynu a menšiu silu motora v strednom pásme než režim Sport s vyššou mierou zásahu systémov ABS a TCS.

Režim Sport poskytuje plný výkonový potenciál motocykla v priamom a precíznom podaní,
s plným výkonom a najrýchlejšou odozvou na plynovú rukoväť. Systém TCS je nastavený na najnižšiu mieru zásahu a brzdenie motorom je zvýšené. 

Režim Rain je nastavený tak, aby poskytoval jazdcovi väčšiu istotu počas jazdy za dažďa alebo
za zníženej adhézie. Odozva plynu a nástup výkonu sú naprogramované na obmedzenú mieru akcelerácie, je obmedzené brzdeniemotorom a sú vybrané najvyššie úrovne zásahu systémov ABS a TCS.

Palivová nádrž s objemom 11,7 litrov z ľahkého plastu je umiestnená pod sedadlom – to, čo vyzerá ako tradičná palivová nádrž pred jazdcom, je oceľový kryt airboxu. K palivovej nádrži
sa pristupuje zdvihnutím vyklápacieho sedadla. Umiestnenie palivovej nádrže pod sedadlom umožňuje optimálnu kapacitu sacieho airboxu motora a presúva hmotnosť paliva nižšie
v porovnaní s tradičným umiestnením palivovej nádrže. To má za následok nižšie ťažisko, lepšiu ovládateľnosť a ľahšie dvíhanie z bočného stojanu.

Model Nightster™ je vybavený okrúhlym analógovým prístrojovým multifunkčným displejom LCD s priemerom 4 palce umiestneným na ostení riadidiel. LED osvetlenie je navrhnuté tak, aby kombinovalo štýl a vynikajúcí výkon a zároveň, aby bol motocykel dobre viditeľný pre ostatných vodičov. Svetlomet Daymaker® LED poskytuje kvalitné osvetlenie s dokonale rovnomerným kužeľom svetla bez akýchkoľvek rušivých medzier. 

Svieži dizajn založený na klasickom tvare

Model Nightster™ má úplne nový dizajn so štíhlym, nízkym a výkonným štýlom. Nesie v sebe klasické štylistické prvky raduSportster, predovšetkým odhalené zadné tlmiče a tvar horného krytu airboxu, ktorý evokuje ikonický tvar nádrží Sportster. Okrúhly kryt sania vzduchu, jednomiestne sedadlo, skrátené blatníky a malý štítok pripomínajú prvky posledných modelov Sportster. Bočný kryt, ktorý ukrýva palivovú nádrž pod sedadlom, má podobný tvar ako predchádzajúca olejová nádrž Sportster. Ústredným prvkom dizajnu je pohonná jednotka Revolution Max, okolo ktorejvedú zvody výfukov. Motor je striekaný štrukturovaným práškovým lakom Metallic Charcoal s lesklými čiernymi doplnkami. Kryt pod chladičom zakrýva batériu a opticky zmenšuje chladič. Kolesá sú čierne v odtieni Satin Black.
V ponuke sú farebné kombinácie čierna Vivid Black, sivá Gunship Grey a červená Redline Red. Farebné varianty Gunship Grey a Redline Red sa vzťahuju len na kryt airboxu (nádrž); predné a zadné blatníky a predný štít sú vždy v černej farbe Vivid Black. 

Harley-Davison® Genuine Motor Parts & Accessories obsahuje rad príslušenstva pre model Nightster, ktorý je navrhnutý tak, aby zvýšil možnosti customizácie, pohodlia a štýlu.

Model Nightster bude globálne k dispozícii u autorizovaných predajcov Harley-Davidson® od apríla 2022. Predajná cena je 12 321 EUR bez DPH (Vivid Black) a 12 551 EUR bez DPH (farebné varianty).

Harley-Davidson® sa snaží o nekonečnú cestu za dobrodružstvom a slobodu v duši.